2015. augusztus 9., vasárnap

Egy hónap a szigeten

Sokan tudják, sokan gondolom (még) nem, hogy bő egy hónappal ezelőtt kaptam egy kihagyhatatlan lehetőséget. Nevezetesen, hogy jöjjek ki Angliába dolgozni. Nem Londonba, nem egy nagyobb városba, hanem Anglia csücskébe egy piciny szigetcsoport, egészen apró szigetére. Scilly-szigetek, ezen belül is Trescora. Mondanom sem kell mi történt. Rövid egyeztetés az itteniekkel, majd felmondás otthon és kb másfél hét múlva itt is voltam. Ma egy hónapja, hogy megérkeztem. Nem titok alapvetően mosogatok, meg néha zöldséget, húst pucolok, szeletelek. Konyhai kisegítőként. Azonban látatlanban is azt mondom, hogy itt teljesen másképpen állnak ehhez a "nagyok" (szakácsok stb..), mint odahaza. A hangulat abszolút jó, mindenki segítőkész, stb.
Képek itt, és itt.
A hely csodálatos, leírhatatlanul szép és békés. Itt senkit nem kerülget a városi ideg.
Van pár magyar is rajtam kívül szóval a beilleszkedés is azért zökkenőmentesebb volt az átlagosnál, meg egyébként is nagy segítség, ha valaki az ember anyanyelvén is tud segíteni szükség esetén. Ugye nem kell mondani, hogy eleinte rengeteg dolgot nem ért (vagy legalábbis csak nehezen) az ember külföldön, hiába "tud" az adott nyelven. No persze azért fejlődtem is már :)
Dolgozni sokat dolgozik mindenki, heti 58-60 órára szokott kijönni az 5 nap meló, két nap pedig szabad minden héten. A szállást és a napi 3 bőséges étkezést a személyzetnek igen olcsón számítják, levonják a fizuból minden héten. Az angol konyháról általában túl sok jót nem mondanak, de eddig 2-3 étel volt, ami nagyon nem ízlett a többi teljesen rendben volt. Persze utólagos fűszerezéssel....mert alapvetően majdnem minden túlságosan natúr, igényel némi sót meg borsot.
Gyakorlatilag minden megvan, költeni a létfenntartásra tulajdonképpen semmit nem kell. A megkapott fizetésből tényleg csak sörre szoktam a szabadnapokon. Na meg 1-1 korty whiskyre, mert itt van nem is kevés igen jó matéria, amit végig kell kóstolni.
Az leső hónap végére készítettem is egy egyenleget, hogy mennyi pénzem maradt meg a fizetésből, de inkább nem írom ide, mert magam is belepirultam, összehasonlítva a magyar viszonyokkal.
Elsőre ennyi. Pont.

1 megjegyzés:

Tévésámán írta...

Hello! A port.hun olvastam egy hozzászólásodat az 1922-es Nosferatuhoz, ahol azt írtad, hogy 1917-ben már volt egy feldolgozása a Drakulának. Az imdbn ez viszont nem szerepel. Meg tudnád mondani nekem, hogy honnan vetted ezt az infót, illetve, hogy mi volt az orosz mű címe vagy hogy hol tudnék utánanézni? Köszönöm!