2007. július 27., péntek

There's a vision in the sands, rising from the ancient past

Nos visszatértem. Egy darabig nem is volt semmi kedvem írni, amikor lett volna, akkor éppen kikapcsolták a netemet egy hétre, előfordul ha az ember nem fizeti be a februári havi díjat. Az megint más kérdés, hogy nem volt mivel befizetni és sokadik kérés után sem küldtek új csekket, valamint ezek után még nekik állt feljebb, és se szó, se beszéd lekapcsoltak a hálóról...De hát miért kéne ezen meglepődni kicsiny hazánkban? Aztán itt van ez a nagy meleg, nem lehet kimenni, na persze esténként 1-1 sörre igen, de addig el kell jutni. Tehát az ember otthon ül egész nap. Lehet filmet nézni. Ez jó! Na persze jól megszűrve a dolgokat. De amíg az ember összeszedi és...khm na szóval beszerzi, addig lehet mondjuk olvasni. Az elmúlt 2,-2,5 hét termése: Lemmy önéletrajz, Rémkoppantók (ez tartott a legtovább lévén 1000 oldal...3 nap, hát igen ha viszi a hév az embert), aztán Drakula gróf és társai ez különböző "mágikus lények" folklórban lévő gyökereit helyezi megvilágításba (Tyson mióta beszélsz te ilyen...), aztán előkerült egy kis világháborús írás. A könyvek fogytak, a filmek gyűltek, úgyhogy ugorni kellett. Kezdetnek néhány Depp filmet szúrtam ki magamnak. Kilencedik kapu (nem rossz), Gilbert Grape (igen jó, még a kis nyálas kapriccsó is jó benne, tudod a Leonárdó DiKapriccsó), és végül Betépve és Fedőneve:Donnie Brasco, na ezek viszont kegyetlenül jó filmek, mindkeinek ajánlanám). Történt még valami. Fűrész. A második rész is. És sajnos a harmadik is. Ez utóbbira inkább ki sem térnék. Ellenben az első igen jó lett. Kis költségvetésű, gondolkodtató. Ki mennyit adna adott esetben magából, az életéért. Bevallom én csak a nyilvánvalóan hatásvadász tartalmát olvastam annak idején, amikor moziban játszották, és nem fogott meg mert trancsírozósnak gondoltam. De nagyon nem az. Szerintem igen jó film, sőt, az utóbbi idők legjobb kevés pénzből összehozott alkotása. Hatalmas siker, aztán sajnos ráfeszült hálívúd a siker miatt és jöttek a folytatások. Nemrég hallottam hogy készül a negyedik rész és már az ötödikre is szerződés van. Nos figyelembe véve a harmadik részt, amiben már tényleg csak az volt a lényeg hogy felforduljon az emberek gyomra...nem tudom. A második még nem volt rossz, az volt a hibája, hogy túl sok szereplő volt benne ezért nem lehetett túl részletes a személiségük bemutatása. Na persze nekem is vannak kilengéseim:) Bevallom őszintén megnéztem az új Potter is, arra azért nem vetemednék, hogy el is olvassam de a filmeket meg szoktam nézni. Így a kultúrblokk végén szeretném elmondani, hogy zseniális film a Sose halunk meg, csak szomorú..és hogy a Jézus Krisztus szupersztár is király, bár ez utóbbit még csak hallottam, de igyekszem a mozgókép változatát is megszerezni.
De most térjünk át egy másik kulturális tevékenységre. A könyvtárak látogatásra. Tegnap egy jó helyen a belvárosban, megláttam, hogy csapolnak Kilkenny-t, nosza átszellemült tekintettel törtem a sörcsap felé és a kedvesen mosolygó csapos hölgyre visszamosolyogva kértem egy korsócskával. Csak, hogy ellenőrizzem a minőséget. Azt mondta, hogy nincs Kilkenny, mert megromlik a melegben, igyak esetleg Guinness-t...Na jó elfogadtam. Csak érdekesnek találtam, hogy ez utóbbit annyival többen innák, hogy nem romlik meg? Pedig egy árban van a kettő. Furcsa dolgok történnek az emberrel a városban, határozottan. Éjjel a Blahán még punkokkal is találkoztam, de normálisak voltak. Jó, jó már messziről - számomra messziről, lévén a látótávolságom max 20 méter volt ekkor már - láttam, hogy jönnek felém tarhálni, de viszont nem olyan ősszutyok legalja punkok, határozottan jól öltözöttek voltak, már ha lehet ilyet mondnai egy punk esetében:) Na hát töredelmesen bevallották - szép dolog az őszinteség - hogy boros kólára kéne a pénz, mit tehettem volna odaadtam az aprómat, és én is bevallottam nekik hogy ennyi van mert a többit már elittam. Bár azt hiszem ez utóbbi tényt látták ők is:) A végén kissé pironkodva, lévén éppen egy giga pizzaszelettel itattam fel, a sok szeszt, megkérdezték, hogy - ugyan saját bevallása szerint is tök pofátlanság - de nem kunyerálhatnának ebből is egy kicsit? Hát mit tehettem volna a jó szívem, meg persze tudom én, hogy ők csak az én vonalaimra akartak vigyázni, letörtem azt a készt mibe már beleharaptam a többivel meg mehettek Isten hírével. Mondani sem kell örültek, mint majom a farkának. Nekem semmi bajom a punkokkal, főleg ha egy kicsit is az igényesebb fajtából kerülnek ki. Itt persze nem a punk feliratú pólóban feszítő kis balfékekről beszélek. De ebben a fura csoportban is vannak értelmesebbek, akik nem feltétlenül tartoznak eme blog második bejegyzésnek a hatálya alá teljesen. Na persze a balhésokkal, akik csak verekedni akarnak mert, "hőő köcsög rocker " azokkal van némi problémám. De hát ezt már volt amelyik megtanulta a saját bőrén, na persze nem túl sok de volt rá precedens, hogy úgy mondjam.
Végül háromra haza is értem és a különböző gondolatok kavalkádja közepette elaludtam. De erről talán máskor. Csak annyit még, hogy amikor az ember ivott egy keveset, akkor rengeteg érdekes gondolat és múltbeli emlék jelenik meg újra....van amelyik a "boldog" kategóriába kerül és van amelyik a"sajnos"-ba...

Nincsenek megjegyzések: